سفارش تبلیغ
صبا ویژن
**ایران اسلامی **ما میتوانیم**
خدا ایمان را واجب کرد براى پاکى از شرک ورزیدن ، و نماز را براى پرهیز از خود بزرگ دیدن ، و زکات را تا موجب رسیدن روزى شود ، و روزه را تا اخلاص آفریدگان آزموده گردد ، و حج را براى نزدیک شدن دینداران ، و جهاد را براى ارجمندى اسلام و مسلمانان ، و امر به معروف را براى اصلاح کار همگان ، و نهى از منکر را براى بازداشتن بیخردان ، و پیوند با خویشاوندان را به خاطر رشد و فراوان شدن شمار آنان ، و قصاص را تا خون ریخته نشود ، و برپا داشتن حد را تا آنچه حرام است بزرگ نماید ، و ترک میخوارگى را تا خرد برجاى ماند ، و دورى از دزدى را تا پاکدامنى از دست نشود ، و زنا را وانهادن تا نسب نیالاید ، و غلامبارگى را ترک کردن تا نژاد فراوان گردد ، و گواهى دادنها را بر حقوق واجب فرمود تا حقوق انکار شده استیفا شود ، و دروغ نگفتن را ، تا راستگویى حرمت یابد ، و سلام کردن را تا از ترس ایمنى آرد ، و امامت را تا نظام امت پایدار باشد ، و فرمانبردارى را تا امام در دیده‏ها بزرگ نماید . [نهج البلاغه] 
»» ثانیهها تعیینکننده هستند

سرویس دفاع مقدس و انقلاب اسلامی :اهتمام به مسأله‌ی «کار و تلاش» به مثابه یکی از ضرورت‌های مورد توجه در چشم‌انداز پیشرفت و تعالی کشور در سال‌های گذشته، بارها و بارها مورد عنایت رهبر معظم انقلاب بوده است؛ به ویژه آن هنگام که سخن از «انضباط اجتماعی و وجدان کاری» و لزوم پرهیز از «تنبلی اجتماعی» سخن به میان آوردند؛ همچنین دغدغه‌مندی ایشان در قبال «تعطیلات بسیار زیاد رسمی» در تقویم کشور و مباحثی از این دست نشان از آن دارد که رهبر دوراندیش نظام برای اهداف بلند و متکاملی که برای ایران اسلامی ترسیم گشته نگاهی کاملاً متنی به جامعه و آحاد ملت دارند که بایستی همین مردم در میدان سازندگی و پیشرفت کشور حضور و مشارکت جدی و سازنده داشته باشند و اگر این حضور و مشارکت با کوچک‌ترین آفاتی مواجه شود، مسیر پیشرفت ناممکن خواهد بود.
نام‌گذاری سال 1389 به‌عنوان سال «همت مضاعف، کار مضاعف» نشان از این مسأله دارد که از منظر عالی‌ترین مدیر اجرایی کشور، حیاتی‌ترین و راهبردی‌ترین نیاز امروز جامعه، کار و تلاش است و هر امری که به نحوی بازدارنده‌ی این مهم باشد نه تنها سمی مهلک برای حال و آینده ایران و ایرانی است که اساساً خواست درونی همه‌ی دشمنان و بدخواهان پیشرفت و اعتلای این مرز و بوم است.

بر این اساس:

برپایی نظام مبتنی برعدالت،
دست‌یابی به اهداف سند چشم‌انداز 1404،
تحقق دهه‌ی پیشرفت و عدالت،
زدودن مظاهر شوم فقر، فساد و تبعیض،
تولید دانش بومی،
استقلال در صنعت و فن‌آوری‌های نوین،
نیل به مرجعیت علمی در منطقه و دنیا
و الهام‌بخشی در جهان اسلام

منوط به این است که امروز همه‌ی ما تا چه حد با اعتماد به نفس و خودباوری ملی و عشق و علاقه به آب و خاک خود و چقدر با شور و حساسیت کار کنیم و تا چه میزان همت بلند داشته باشیم و با «مهارت» و «خلاقیت» و «کیفیت» گام‌های رشد و ترقی را یکی پس از دیگری و بی‌وقفه برداریم.

در همین راستا تأکید بر چند نکته بسیار ضروری است:

اول؛ نظام تربیتی و آموزشی ما باید توجه داشته باشد که نسل‌های جدید و فرزندان این جامعه را از همان اوان کودکی به گونه‌ای پرورش دهد که انسان‌هایی مسؤولیت‌پذیر، پرکار و پرتلاش، انگیزه‌مند و با‌همتی بلند باشند. در این بین نقش رسانه‌ها و نخبگان و گروه‌های مرجع اجتماعی در فرهنگ‌سازی برای کار مضاعف و تکمیل این فرایند آموزشی تعیین‌کننده است.

دوم؛ تقویت و تعمیق انگیزه‌های دینی و انقلابی و حفظ آن‌ها به‌عنوان فرهنگ در متن لایه‌های اجتماعی، گام مهمی در تثبیت روحیه‌ی کار و همت مضاعف خواهد بود.

سوم؛ وجود قوانین کارآمد و جامع که ناظر بر حمایت از کارآفرینان بوده و اهتمام ویژه به مقوله‌ی اشتغال و کاهش نرخ بیکاری داشته باشد، برای تکوین این شعار ضروری است.

چهارم؛ «مدیریت عالمانه» و «برنامه‌ریزی هوشمندانه» دو رکن بهره‌وری در کار و تولید هستند که شایسته است در نظام مدیریتی کشور به آن‌ها پرداخته شود. با این دو رکن، در حقیقت چابکی و چالاکی و هدف‌مندی و سودمندی کار و تلاش تضمین خواهد شد.

نهایتاً این‌که همت و کار مضاعف در میان یک ملت بیان‌گر زنده بودن و تکاپوی جماعتی است که در راه تعالی و تکامل گام نهاده‌اند. راه رشد و توسعه ایران اسلامی از مسیر کار و تلاش مضاعف می‌گذرد و با این شعار راهبردی است که می‌توان ایران عزیز را به جایگاه حقیقی آن در جهان نزدیک‌تر ساخت. جهان در سده‌ی بیست و یک رشد شتابانی را در فنون و علوم و مظاهر پیشرفت شروع کرده به گونه‌ای که واقعاً ثانیه‌ها تعیین‌کننده شده‌اند.

قافله‌ی پیشرفت بشر چنان با شتاب در حال حرکت است که اگر من و شما لحظه‌ای درنگ کنیم و یا خود را مشغول مباحث فرعی کنیم، معلوم نیست این قافله هم ایست کند و منتظر من و شما بماند. اگر درجا بزنیم یا تنبلی کنیم و یا دچار اشتباهاتی شویم، یقیناً مورد نکوهش جدی و بی‌امان نسل‌های آینده خواهیم بود که پیشینیان خود - یعنی من و شما- را مورد نقد قرار خواهند داد. امید که به این باور برسیم...

منبع:سایت فرهنگ انقلاب اسلامی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » isar ( جمعه 89/1/20 :: ساعت 4:6 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آیتالله نوری همدانی: پیشرفت کشور با همت مضاعف و کار مضاعف محقق م
در تدارک انقلاب مضاعف
«فارالتنور»
«شهید آوینی» از منظر «آیت الله جوادی آملی»
ثانیهها تعیینکننده هستند
[عناوین آرشیوشده]
 

>> بازدید امروز: 8
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 15211
» درباره من «

**ایران اسلامی **ما میتوانیم**

» آرشیو مطالب «
فروردین 1389

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

» صفحات اختصاصی «

» لوگوی لینک دوستان «


» موسیقی وبلاگ «

» طراح قالب «