سفارش تبلیغ
صبا ویژن
**ایران اسلامی **ما میتوانیم**
حکمتی نیست جز به همراه عصمت . [امام علی علیه السلام] 
»» آیتالله نوری همدانی: پیشرفت کشور با همت مضاعف و کار مضاعف محقق م

2سرویس اجتماعی و فرهنگی: آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف توسط مقام معظم رهبری گفت: کار و عمل بسیار نقش‌آفرین و تاثیرگذار است و موجب پیشرفت کشور می‌شود.


آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار مدیران ارشد آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان فرهنگی سپاه با تبریک فرا رسیدن سال جدید اظهار داشت: خداوند تعالی این دنیا را محل تکامل آفریده‌های خود قرار داده است و هر موجودی به اندازه استعداد خود از مواهب موجود بهرمند می‌شود.

وی ادامه داد: موجودات در آغاز خلقت ناقص هستند و با استفاده از موهبت‌هایی که خداوند برای آنها قرار داده است به سمت رشد و تعالی پیش می‌روند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آفرینش انسان تصریح کرد: خداوند تعالی پیامبران را برانگیخت تا راهکارهای دستیابی به سعادت را به او بیاموزند و خود و جامعه را سعادتمند کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه راهکارهایی که اولیا خدا به بشر آموختند در چند اصل مطرح می‌شود، بیان داشت: نخستین اصل علم است، چرا که تا زمانی که انسان عالم نباشد نمی‌تواند گامی در راستای پیشرفت خود و جامعه خود بردارد.

‌نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: ریشه و اساس خوشبختی و سعادت انسان علم است و انسان با تلاش و کوشش خود در راه کسب علم به موفقیت و بهروزی می‌رسد.

استاد حوزه علمیه قم علم بدون ایمان را بی‌ثمر خواند و گفت: در تعالیم الهی در کنار کسب علم به اهتمام به ایمان و برقراری پیوند بین علوم مختلف و توحید، معاد و نبوت اشاره شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد شب و روز، حرکت زمین و هماهنگی بین تمام احتیاجات انسان تصریح کرد: خداوند در این تغییرات نشانه‌هایی قرار داده و صاحبان علم و خرد باید به آن توجه کنند تا رستگار شوند.

این مرجع تقلید توجه به عقل و خرد را نیز از دیگر اصول مورد توجه انسان مطرح کرد و افزود: انسان همانطور که در تکمیل علم گام برمی‌دارد، باید عقل را هم به تکامل برساند و توانایی تشخیص حق و باطل را در خود ایجاد کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیات و روایات مختلف در رابطه با انجام عمل صالح عنوان داشت: در قرآن کریم به کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام می‌دهند اهتمام ویژه‌ای شده است.

‌نوری‌همدانی با اشاره به نامگذاری امسال به سال همت و کار مضاعف توسط مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: کار و عمل بسیار نقش‌آفرین و تاثیرگذار است و حیات انسان مادامی که حرکت و تلاش داشته باشد، معنا خواهد داشت.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) توانست رژیم پهلوی را به یاری خداوند متعال سرنگون کند و نظام مورد قبول اولیا الله را در جامعه ایرانی که دچار فقر مالی و فرهنگی شده بود برقرار سازد.

این مرجع تقلید گفت: در حال حاضر وظیفه ما حفاظت و نگهداری از نظامی است که با تحمل رنج‌ها و جانفشانی‌های جوانان جان بر کف به ثمر نشسته است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: نائب امام معصوم در زمان غیبت فقیهی واجدالشرایط و دارای شجاعت، مدیریت و اداره کشور و ایستادگی در برابر دشمنان است.

‌نوری‌همدانی با بیان اینکه کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، انگلستان و... از نظام جمهوری اسلامی به ستوه آمده‌اند، اظهار داشت: کشورهایی مانند آمریکا به سبب ضعف در برابر ایران و نظام جمهوری اسلامی به فریاد آمده و ناله‌های خود را به صورت نعره بیان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم خواهد کرد و تمام مسلمانان برای این منظور باید تلاش کنند.
منبع:سایت فرهنگ انقلاب اسلامی


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » isar ( جمعه 89/1/20 :: ساعت 4:15 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آیتالله نوری همدانی: پیشرفت کشور با همت مضاعف و کار مضاعف محقق م
در تدارک انقلاب مضاعف
«فارالتنور»
«شهید آوینی» از منظر «آیت الله جوادی آملی»
ثانیهها تعیینکننده هستند
[عناوین آرشیوشده]
 

>> بازدید امروز: 11
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 15214
» درباره من «

**ایران اسلامی **ما میتوانیم**

» آرشیو مطالب «
فروردین 1389

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

» صفحات اختصاصی «

» لوگوی لینک دوستان «


» موسیقی وبلاگ «

» طراح قالب «